מהו תפקידו של הנוטריון?

נוטיריון

נוטריון בהגדרתו הוא אדם שתפקידו לאמת, לאשר ולערוך מסמכים משפטיים מסוגים שונים, כמו גם לתרגם מסמכים באופן מדויק לשפות אחרות. כל תפקידיו של הנוטריון מפורטים בצורה מדויקת מאוד בחוק, והוא אינו מוסמך לבצע כל פעולה אחרת, אשר אינה נמנית עמם. רוב הנוטריונים משרתים את הציבור במקום מגוריהם, ולכן, אדם שמתגורר באזור השפלה וצריך שירותי נוטריון, יכול לפנות אל נוטריון ברחובות או אל נוטריון בראשון לציון.

מי יכול לשמש כנוטריון?

מי שיכול לשמש כנוטריון הוא רק עורך דין אשר משמש כעורך דין במשך עשר שנים לפחות ואשר עבר את ההסמכה הנדרשת לטובת עיסוק במקצוע. מי שמספק את הרישיון לעסוק במקצוע הוא ועדת הרישיונות של משרד המשפטים, והיא מעניקה את הרישיון לכל מועמד שעומד בכל התנאים.

מה עושה הנוטריון?

כפי האמור לעיל, נוטריון עוסק בהרבה מאוד תחומים, אשר קצרה היריעה מלהכיל. למרות זאת, ניתן בהחלט לציין שלושה תחומים עיקריים, אשר נדמה שמהווים את עיקר עבודתם של נוטריונים:

  • אישור מסמכי נדל"ן – הרבה אנשים מעוניינים לבצע עסקאות נדל"ן בחו"ל – היינו – לרכוש נכס ולהציעו להשכרה על מנת ליהנות מהכנסה בטוחה נוספת. במקרים כאלה חשוב מאוד לתרגם לשפה המקומית או לאנגלית (על פי דרישות המדינה) ולאשרר אותם. את שני השירותים האלה, בין היתר, מספק נוטריון.
  • תרגום נוטריוני – יש מצבים מסוימים בחיים המצריכים תרגום של מסמכים רשמיים לשפה אחרת. כך למשל, ישראלים שמעוניינים ללמוד בחו"ל או לעבור לגור במדינה אחרת, צריכים להמציא מסמכים מסוימים לאנגלית, ובמקומות מסוימים – לשפה המקומית המדוברת. במקרים כאלה ניתן לפנות לנוטריון אשר דואג לתרגום לשפה הרצויה וחותם עליו על מנת לאשרר את נכונותו.
  • עריכת צוואה – צוואה תקפה היא צוואה בכתב יד, צוואה שניתנה בפני עדים, צוואה שניתנה בעל פה וצוואה שניתנה בפני רשות מסוימת. על פי סעיף 22 לחוק הירושה נוטריון נחשב רשות מוסמכת, ולכן הוא רשאי לאשר צוואות. כך למשל, אם אדם מסוים רוצה לתת תוקף משפטי לצוואתו, הוא יכול לפנות אל נוטריון בראשון לציון או בכל מקום אחר ולמסור את צוואתו בכתב או בעל פה. הנוטריון רושם את הדברים, מקריא אותם למוסר על מנת לוודא שזה בדיוק מה שהוא רוצה, וחותם עליה על מנת לאשר.
  • אימות של הסכם ממון – הסכם ממון נועד להסדיר מראש את אופן חלוקת הרכוש בין שני בני זוג – אם אלה ייפרדו. הסכם ממון אינו בתוקף עד לאחר אישורו על ידי בית המשפט, אולם לפני כתיבת ההסכם על בני הזוג לפנות אל נוטריון על מנת שיסביר להם את כל השלכותיו. אחרי הכול – לחתימה על הסכם ממון יכולות להיות השלכות על הביטחון העצמי של אחד מבני הזוג ("הוא בטוח שאני איתו רק בגלל הכסף" / "היא מסרבת לחתום. עכשיו אני בטוח שהיא איתי רק בגלל הכסף") ועל הקשר ביניהם, ולכן חשוב לקהל את כל המידע על ההסכם ולנסח אותו רק כשיש הסכמה והשלמה מלאות.

לסיכום – לנוטריון יש לא מעט תפקידים חשובים, וסביר להניח שרוב האנשים יזדקקו לשירותיו במהלך החיים. על מנת לקבל אישורים והסברים ברורים ותקפים, כדאי לפנות אל נוטריון מקצועי ומנוסה אשר יש עליו המלצות. בהצלחה.

Over 10000+ Fans

Get Fresh Content From WPXPO

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top