מנדפים לשימוש המסעדות

מערכות גילוי אש

מהו מנדף ומה תפקידו במסעדה?

המחשבה הראשונה שבדרך כלל עולה לראשנו כשחושבים על מטבח של מסעדה מצליחה היא- בלאגן. בשעות הלחץ ההמולה חוגגת, מנות צריכות לצאת במהירות, הטונים עולים והלהבות מתפרצות. אמנם חווית העבודה או הצפייה במטבח במצב כזה יכולה להיות מרגשת ומלהיבה, אך שלל גורמים יכולים לסכן את הנמצא בקרבת מקום- סכינים חדים, כוויות אפשריות וחשוב מכל- להבות עזות. השימוש באש ובעשן במטבח, במיוחד מטבח בסדר גודל של מסעדה מצליחה, הוא בלתי נמנע. אבל כדי לסיים את הערב בחיוך חשוב מאוד לשמור על הבטיחות והניקיון של הסביבה, והצעד הראשון בדרך למטרה זו הוא שימוש במערכות כיבוי אש למנדפים את הרעיון של מנדף אפשר להבין בצורה פשוטה באמצעות דימוי של ארובה. תפקיד המנדף, כשמו, לנדף את העשן והאדים מהכלים ומשטחי העבודה שנמצאים תחתיו במטבח. בין אם מדובר בגריל, מטגנה או כיריים חשמליות, נצפה למצוא במסעדה שלל מנדפים שיוודאו שהאדים העולים מן המכשירים השונים מורחקים מצוות העובדים. מטרת המנדפים היא בעלת חשיבות אדירה במטבח כה גדול ופעיל, ולכן איכותם צריכה לעמוד בראש סדר העדיפויות.

מהם סוגי המנדפים השונים שנצפה למצוא במסעדות?

  • תקרות נידוף- תקרה בעלת גובה אחיד ברוב המקרים, בה מותקנים מודולי סינון או פלנומים שביכולתם לסלק את האדים והעשן מסביבת העבודה. תקרה מסוג זה תהיה בדרך כלל עשויה מנירוסטה ותכיל גם משטחי תאורה שיחסכו את הצורך בהתקנת גופי תאורה נוספים. תקרת נידוף איכותית תצליח גם לרוב לנדף אדי שמן ביעילות, ולא תסתפק בפינוי אדי מים ועשן. רצוי לחפש את התקרות עם מנדפים האיכותיים ביותר, וכאלה שמותקנות בהם גם מערכות אוורור מובנות.
  • מנדפים קיריים- מקבץ מנדפים שמותקן מעל עמדות בישול הצמודות לקיר המטבח. הצמדת המנדפים לקיר מבטיחה שאדי המים והעשן לא יצטברו בפינות אליהן תקרת נידוף לא מצליחה להגיע. מנדף קירי יכיל בדרך כלל גם שורה אחת של מסנני אדי שמן לניקיון מרבי. מנדף קירי יכול להגיע עם או ללא גוף תאורה מובנה, וחשוב לבחור באחד המתאים לצרכי המטבח. בנוסף, מנדפים קיריים איכותיים יכילו גם הם מערכת אוורור המותקנת בתוכם, כדי לשאוב אוויר מלוכלך מהמטבח ולהזרים לתוכו אוויר רענן ונקי.
  • מנדף אי- סוג זה של מנדף מתאים, כנובע משמו, להיות מוצב מעל אי בישול. מדובר בסדרה של מנדפים, שבדרך כלל מכילים שורה נוספת של מנדפי שמן, לעומת המנדף הקירי.

איך אדע באילו סוגי מנדפים כדאי להשתמש במטבח מסעדה?

בשל החשיבות הרבה של מנדפים במטבח הומה כמו זה של מסעדה, האיכות והיעילות של המנדף היא מילת המפתח. מומלץ לשלב בכל מטבח מספר מנדפים לתוצאות מיטביות,  ולפנות לשירותי ההתקנה של חברה מקצועית ומיומנת, שתדע לספק יעוץ ממקור מוסמך ולצייד את מטבח המסעדה באפשרויות הנידוף המתקדמות ביותר.

Over 10000+ Fans

Get Fresh Content From WPXPO

Leave a Reply

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top